RPA (ROBOTIC PROCESS AUTOMATION)

İş süreçlerini daha hızlı, daha verimli, daha güvenli ve
hatasız hale getirmek mümkün. 

İş süreçlerini daha hızlı, daha verimli,
daha güvenli ve hatasız hale getirmek mümkün. 

RPA size ne sağlar?
• Müşteri Memnuniyetinin Arttırılması
• Süreç Etkinliğinin İyileştirilmesi
• Verimliliğin Arttırılması
• Hata Oranının Düşürülmesi
• 7/24 Çalışan İş Gücü
• Çalışan Memnuniyetinin Artırılması
• Yatırımın Hızlı Geri Dönüşü

Dijital dönüşümün baş aktörlerinden olan RPA (Robotic Processs Automation/ Robotik Süreç Otomasyonu) teknolojisi, son yılların en hızlı yaygınlaşan ve verimliliğe en çok katkı sağlayan çözüm başlığı olarak karşımıza çıkmaktadır.

“Yapay Zeka Destekli Yazılımsal Robotlar” bildiğimiz mekanik robotlardan biraz farklı olmakla birlikte, aslında insanın dijital ortamları kullanarak yaptığı işleri devralmaya ve insan kaynağının rutin işleri yerine daha karmaşık ve muhakeme gerektiren işlere odaklanmasına imkan tanımaktadır. Robotlar, ekran okuma, ekran üzerindeki alanlara veri girişi yapma, klavye ve mouse (fare) kullanarak işlem yapabilme yetenekleri sayesinde bilgisayar tabanlı işlemleri, kural tabanlı görevleri ve iş süreçlerini otomatikleştirir, kurumsal uygulamaları kullanarak, işlemleri hatasız ve çok hızlı şekilde yerine getirebilir.

  • Kurumların hali hazırda yürütmekte olduğu iş ve işlemlerin arasında yer alan, değişen talep doğrultusunda dönemsel olarak ve/veya rutin olarak aşırı yoğunluğa neden olan
  • Hizmet sunumunda, insan kaynağı üzerinde dar boğaza neden olabilen elle (manuel olarak) yapılması gereken birçok işlemi ve iş akışını içeren farklı uygulamalara
  • Veri kaynaklarına girip-çıkma ihtiyacı olan bir çok veri okuma-yazma-kontrol-hesaplama ihtiyacı gerektiren, hızlı geri dönüş ve hatasız işlem yapabilme hususlarında olumsuz çıktılara neden olabilen süreçleri otomasyona geçirerek robotlar tarafından yapılabilmesini sağlamak bu teknolojinin en temel kullanım alanlarını özetlemektedir.

RPA’İN EN İYİ UYGULANABİLECEĞİ SÜREÇLERİN ÖZELLİKLERİ

Manuel yürütülen ve tekrarlayan süreçler

Kural tabanlı işler

İstisna oranının düşük olduğu işler

Standart ve okunabilir verileri işleyen süreçler

Yüksek hacimli / karmaşıklığı düşük işler

İyi tanımlanmış süreçler

Fazla insan gücü gerektiren süreçler

Olgun ve döngüsel süreçler

RPA’in sağladığı açık platform, her sektörde her iş birimi ve her süreç için farklı ve doğrudan iş faydası sağlayacak çözümler geliştirilmesine imkan sağlar. İnsan Kaynakları birimindeki “işe alma ve işten ayrılma prosedürleri”nden, Tedarik Birimi için gereken detaylı raporlamaların ERP üzerinden çekilmesine, faturaların sisteme otomatik olarak girilmesine, Pazarlama Birimi’nin yakından takip ettiği sosyal medya metrikleri ile ilgili detaylı raporlar üretilmesine kadar pek çok senaryo; esnek, kolay uyarlanabilir ve kullanıcı dostu bu teknoloji ile hızla hayata geçirilebilir.

Robotlar;
• İnsanı taklit edebilme özellikleri sayesinde, bilgisayar üzerinde yürütülen ve kendisine öğretilen işlemleri yapabilir.
• Çoklu görev üstlenebilir.
• Tek bir süreçte birden fazla robot birbirleriyle etkileşim halinde çalışabilir.
• Entegrasyon için uzun süreli çalışmalara ihtiyaç duymaz. Erişmesi gereken uygulamalara robot için bir hesap açmanız yeterlidir.

HER SEKTÖRDE OTOMATİKLEŞTİRİLEBİLECEK SÜREÇLER

İNSAN KAYNAKLARI

• Bordro
 Giriş-çıkış saatleri, izin, vs. yönetimi
 İşe başlama ve işten ayrılma süreçleri
 Yan hakların yönetimi
 İşe alım süreçleri (back office)
 Personel yönetimi
 Eğitim

TEDARİK ZİNCİRİ

• Envanter yönetimi
• Talep ve tedarik planlama
• Fatura ve sözleşme yönetimi
• İş emri yönetimi
• Gelirlerin işlenmesi ve raporlama
• Navlun yönetimi

BT HİZMETLERİ

• Sunucu ve uygulama izleme (monitoring)
• Rutin bakım ve izleme işleri
• Toplu veri işleme
• E-posta işleme ve dağıtma
• Parola sıfırlama / kilitlenmiş parolaları açma
• Yedek alma & yedekten geri dönme

FİNANS VE MUHASEBE

• Procure-to-Pay: Tedarikçi dosyalarının yönetimi, talep yönetimi, sipariş yönetimi, faturalama, ödemeler
• Order-to-Cash: Teklif yönetimi, nakit yönetimi, müşteri dosyalarının yönetimi
• Record-to-Report: Genel muhasebe, banka mutabakatları, sabit kıymetlerin yönetimi
• Tahsilatlar

MÜŞTERİ HİZMETLERİ

• Müşteri tahkikatları
• Sipariş yönetimi
• Müşteri hesabı oluşturma
• Doküman işleme
• Yinelenen sistem girişleri

YAPAY ZEKA ÖZELLİKLERİ

Son yılların en popüler ve en çok konuşulan teknolojisi olan “Yapay Zeka”, RPA ile birlikte pek çok farklı ve ilginç senaryoda kullanılabilir. Bu iki teknoloji bir araya gelerek, dijital ortamda yapılan işlerin daha etkin ve verimli yürütülmesi için okuma, yazma, dinleme, karar verme gibi fonksiyonların tümünü yerine getirebilirler. Yapay Zeka’nın kendine gerçek dünyada uygulama alanı bulabilmesi için robotlara, robotların ise yeni yetenekler elde edebilme (görsel algılama, dil algılama, süreç keşfi, vs.) ve yaptığından öğrenip süreçleri iyileştirebilmesi için Yapay Zeka’ya ihtiyacı var. Söz konusu teknolojilerin bir arada kullanıldığı süreçlerde, sürekli veri akışını ve iyileştirmeyi gerçekleştirmek mümkün hale gelir.

RPA’LE YAPABİLECEKLERİNİZE GÖZ ATMAK İSTER MİSİNİZ?

RPA farklı süreçlerde çok farklı faydalar sağlayabilir…

Robotlar, faturalarınızı SAP sistemine kolay ve hızlı bir şekilde işleyebilir…

Robotlar ve yapay zeka bir arada kullanılarak süreçler hızlı bir şekilde işletilebilir…​

RPA farklı süreçlerde çok farklı faydalar sağlayabilir…

Robotlar, faturalarınızı SAP sistemine kolay ve hızlı bir şekilde işleyebilir…

Robotlar ve yapay zeka bir arada kullanılarak süreçler hızlı bir şekilde işletilebilir…